Defamation case filed by Tata against Outlook magazine

Defamation case filed by Tata against Outlook magazineA criminal defamation complaint has been filed by Tata Sons Ltd against news magazine ”Outlook” for publishing articles that claimed the Tata Group received “undue pecuniary advantage” from former Disinvestment Minister Arun Shourie during divestment of state-owned VSNL in 2002.

Tata Sons has claimed that an article published by ”Outlook” in its March 28, 2011 edition and another in the April 4, 2011 edition made “false and defamatory statements and harmed the reputation of the Tata business name.”

From in.finance.yahoo.com:

According to the complaint, the article published by ”Outlook” in its March 28 edition titled “Arun Shourie”s Gift to Tatas” suggests that the Tatas “received undue pecuniary advantage” from Arun Shourie in his capacity as Minister of Disinvestment in relation to the group”s acquisition bid for 25 per cent stake in VSNL when it was privatised by the Centre in 2002.

It further said another article published in April 4, 2011 edition titled “A Land of No Return” also related to the disinvestment of VSNL “levelled certain additional allegations without any basis”.

Tata Sons claimed that no attempt was made by the magazine to contact Tatas to seek clarifications before publishing the articles.

“The defamatory article is clearly and deliberately motivated…The allegations, insinuations, innuendos contended therein are concocted, false and not verified,” it said.

The criminal complaint was filed before the court of Additional Chief Metropolitan Magistrate, Mumbai.

Comments are closed.